Closed on 27-02-2022 22:59
Rankings on 17-05-2022 13:00
Assoc. Universiteit en Hogescholen Antwerpen likes to invite you to the Antwerp Students League Kubb.
2022-02-27
2022-02-28
2022-05-17
Kubb courts at Universiteit Antwerpen en KdG Hogeschool
Recreational
Students and staff with a Sportsticker/UAntwerpen Plus Pass. All players of any level are welcome!
De Antwerp Students League KUBB is een gemengde competitie. Stel je eigen team van minimum twee en maximum vijf (vanaf 26 april) spelers samen en speel wedstrijden op zelf gekozen locatie(s) en tijdstip(pen).
Je spreekt zelf af met de tegenpartij wat voor jullie het beste past om de match tijdens de week te spelen.
Het event is gratis met je Sportsticker/UAntwerpen Plus Pass
Tijdens de inschrijving worden de andere teamspelers toegevoegd. Spelers mogen voor slechts één team in de competitie spelen. Het derde teamlid mag niet voor een ander team in deze competitie spelen. Wisselen tussen teams is verboden. De andere spelers kunnen toegevoegd worden aan het team door de kapitein (via menu). Deze spelers krijgen hiervan een automatisch een uitnodiging via e-mail en daardoor de kans om het team en de resultaten mee online te volgen.
Maandag ontvangt de kapitein van het team een e-mail met de namen, contactgegevens (GSM-nummer en mailadres) en voorkeurslocatie van de tegenstander(s).
De kapiteins staan zelf in om contact op te nemen met het andere team en een locatie af te spreken.
Tijdens de competitie worden alle wedstrijden op voorhand aangekondigd. Dit betekent dat je een aantal weken hebt om de verschillende wedstrijden te spelen.
De overall-winnaar wordt uitgenodigd op het ASL-gala om zijn beker en medailles in ontvangst te nemen.
Per wedstrijd worden de scores ingegeven. Indien de eerste twee games door hetzelfde team gewonnen worden, kan er geen derde setstand ingegeven worden. Er wordt gespeeld voor een Best of Three.
Scores kunnen ingegeven worden onder 'Current match'. Kies de wedstrijd waarvoor je scores wil ingeven en klik op 'Submit'. Je kan ervoor kiezen om de scores in te geven of om aan te duiden of de wedstrijd op een forfaitscore dient te eindigen. Het geven van forfait zal in rekening worden gebracht in de rangschikking.
Indien jullie de wedstrijd gespeeld hebben, klik je op 'Submit scores'. Via de ^-toets kan je bepalen voor welk team je de score ingeeft. Indien de cijfers in het rood knipperen, kan je deze aanpassen. Je bevestigt de stand door op de >-toets te klikken.
Indien je een foutieve score ingeeft, zal er een invalid score worden aangegeven en kan je deze niet toevoegen.
Je kan een score (ingegeven door de tegenpartij) weigeren door op 'Reject' te klikken.
Tijdens de competitie worden alle wedstrijden uit je poule in één keer meegedeeld. Dit betekent dat je een aantal weken de tijd hebt om de wedstrijden te spelen. Zo heb je de keuze om bijvoorbeeld een wedstrijd per week te spelen, of alle wedstrijden op een dag.
De kapitein geeft na het spelen van de wedstrijd de scores in onder 'Current match'.
Indien er voor de laatste maandagavond (23:59u) tijdens de laatste week nog geen score ingegeven werd voor een van de wedstrijden, ontvangen de kapiteins een herinneringsmail.
Elk team speelt één keer tegen elke andere tegenstander. Het team dat op het einde van de competitie bovenaan staat, wint de beker voor de ASL KUBB.
Onmiddellijk na de ingave van de scores door de kapitein worden de rankings aangepast en kunnen deze geraadpleegd worden door elke speler van het team onder het menu 'Ranking'. De scores kunnen mobiel ingegeven worden onmiddellijk na de wedstrijd.
KUBB kan overal gespeeld worden, zowel op een gras- als verharde ondergrond. Een aantal mogelijke locaties zijn bijvoorbeeld Park Spoor Noord, UAntwerpen Campus Middelheim of het Stadspark.
Een KUBB-set kan je reserveren door minstens 48 uur op voorhand een mail te sturen naar info@sportsticker.be. Je vermeldt de datum, tijdstip en instelling/locatie waar je de KUBB-set wenst te ontlenen. In ruil voor je studentenkaart, kan je op onderstaande locaties een KUBB-set ontlenen:
Grote Kauwenberg 2, 2000 Antwerpen
Middelheimlaan 1, 2020 Antwerpen
Brusselstraat 45, 2018 Antwerpen
Een volledige KUBB-set bestaat uit:
Je neemt best zelf een meetlint mee om het veld uit te zetten, of je uitstekend ruimtelijk inschattingsvermogen.
Heeft u vragen, contacteer dan de organisator van dit event:
Heeft u technische problemen, neem dan contact op met de support afdeling van sportaniser.com via de 'Contact' button bovenaan de site.
Of rechtstreeks via support@sportaniser.com
De wedstrijden worden gespeeld op verschillende locaties en verschillende tijdstippen.
Elk team bestaat uit minimum 2 en maximum 5 spelers (vanaf 26 april). Deze kunnen vrij ingevuld worden (dames, heren en gemengd). Speler 1 wordt beschouwd als kapitein en neemt initiatief tot organisatie van de wedstrijden.
Je kiest zelf met hoeveel spelers je de wedstrijd speelt, gaande van 2 tot en met maximum 5. Je hoeft niet elke wedstrijd met hetzelfde aantal spelers te spelen.
Een speler mag gedurende de competitie maar bij één enkel team aangesloten zijn. De gehele competitie wordt dus gespeeld met dezelfde spelers in jouw team.
Een partij wordt gespeeld om de Best of Three. Per gewonnen spel wordt er een punt toegekend. Het spel wordt gewonnen door het team dat de koning omgooit, nadat alle kubbs op de speelhelft van de tegenstander zijn omgeworpen. Het team dat als eerste twee spelletjes wint, wint de wedstrijd.
Per gewonnen spel wordt er een punt toegekend. Indien een team forfait geeft, krijgt deze 0 punten. Het team dat wint, ontvangt er twee.
Tijdens de competitie speelt elke ploeg één keer tegen elk ander team. Het team dat op het einde van de competitie bovenaan staat met het meeste punten, wint deze competitie.
De teams worden als volgt gerangschikt:
Zet een veld uit van 8 x 5 meter. Plaats de middenpaaltjes in de helft van het velden en in het midden van die denkbeeldige lijn wordt de koning geplaatst. Op elke achterlijn worden 5 denkbeeldige basiskubbs geplaatst.
De werpstokken worden steeds onderhands in de lengterichting geworpen. Elk worp met volgende eigenschappen (eventueel gecombineerd) is ongeldig:
Om te bepalen welk team mag beginnen, wordt er getost door één speler (bij voorkeur de captain) van elk team. Deze spelers gooien gelijktijdig - ieder op hun eigen speelhelft - een werpstok vanaf de basislijn richting de koning. Het team wiens stok het dichtst bij de koning komt te liggen, wint de toss. Hierbij wordt gekeken naar het uiteinde van de stok. De koning mag hierbij geraakt worden, maar indien één van de spelers de koning omgooit, heeft de andere speler de toss gewonnen en mag beginnen met gooien.
Team A mag beginnen. Om beurt worden van op de eigen basislijn de zes werpstokken in de richting van de basiskubbs op de achterlijn van team B geworpen. De stokken die in het veld landen, alsook alle omvergeworpen kubbs blijven op het speelveld tot alle zes stokken zijn geworpen.
Als team A alle zes de werpstokken heeft benut, is team B aan de beurt. Een beurt verloopt vanaf nu altijd in drie stappen:
Hierna is team A weer aan de beurt. Stap 1 tot en met 3 worden herhaald. Team A werpt zowel de omver geworpen veldkubbs als de omver geworpen basiskubbs terug (alle kubbs die dus zijn omgevallen).
Omvergeworpen kubbs verlaten nooit het spel.
Als het andere team er niet in slaagt om in één beurt alle veldkubbs omver te werpen, mag het team dat aan de beurt is voor stap 3 van op de nieuwe denkbeeldige werplijn de werpstokken gooien. De nieuwe werplijn is de denkbeeldige lijn waarop de voorste (dichtst bij de koning) veldkubb nog overeind staat. (Opgelet: kubbs worden altijd teruggeworpen van op de basislijn, enkel werpstokken worden geworpen vanop denkbeeldige werplijnen.)
Het spel gaat op deze manier heen en weer, tot dat één van de twee teams alle veld- en basiskubbs van het andere team omver heeft geworpen. Het team waarbij dit gelukt is, mag met de nog overgebleven werpstok(ken) proberen om de koning omver te werpen. Dit gebeurt altijd vanaf de eigen basislijn, ongeacht of er nog veldkubbs overeind staan op de eigen helft.
Het team dat de koning omver heeft geworpen, wint het spel. Als een team de koning echter al eerder in het spel (per ongeluk) omver werpt, dan wint het andere team.
Heeft u vragen, contacteer dan de organisator van dit event:
Heeft u technische problemen, neem dan contact op met de support afdeling van sportaniser.com via de 'Contact' button bovenaan de site. Of rechtstreeks via support@sportaniser.com