2021-22 ASL Squash 1ste Sem @ Assoc. Universiteit en Hogescholen Antwerpen

finished 1st semester event finished

Status?
Event finished

Closed on 19-10-2021 13:00

Final Rankings

Rankings on 23-12-2021 19:00

What?
ASL Squash

Squash

Assoc. Universiteit en Hogescholen Antwerpen likes to invite you to the Antwerp Students League Tafeltennis.

When?
Oct - Dec '21

Soon
Subscriptions end:

2021-10-19

Tournament start:

2021-10-18

Tournament end:

2021-12-23

Where?
All partners

Sportsticker / MOVE

Squash courts at locations:

UAntwerpen Campus Middelheim

For?
Single players

of any level

Recreational

Students and staff with a Sportsticker/UAntwerpen Plus Pass. All players of any level are welcome!

How does it work?

  • First read the important information about this event at sportsticker.be
  • Subscribe, manage and submit your results online
  • Receive each week all practical information about your next match
  • Follow online your matches and ranking

Event information

ALGEMENE INFORMATIE

De Antwerp Students League Squash is een single-player competitie. Schrijf je in en speel wedstrijden op eigen gekozen locatie(s) en tijdstip(pen).

Je spreekt zelf met de tegenpartij af wat voor jullie het beste past om de match tijdens de week te spelen.

Het event is gratis met je Sportsticker/MOVE.

WERKWIJZE

Start tornooi

Onmiddellijk na inschrijving ontvang je een e-mail met de naam, contactgegevens (GSM-nummer en mailadres) en voorkeurslocatie van de tegenstander(s).

Je staat zelf in om contact op te nemen met de tegenstander en een locatie af te spreken.

Tijdens de poulefase worden alle wedstrijden op voorhand aangekondigd. Dit betekent dat je een aantal weken hebt om de verschillende wedstrijden te spelen. Na de poulefase wordt er (twee)wekelijks gespeeld voor een plaats in de kwart-, halve en finale.

Enkel de twee beste spelers spelen de finale op het einde van het semester. Indien je bent uitgeschakeld, stopt het tornooi.

De winnaar van het eerste semester speelt de grote finale tijdens de ASL Indoor Finaledag tegen de winnaar uit het tweede semester. De overall-winnaar wordt uitgenodigd op het ASL-gala om een beker en medaille in ontvangst te nemen.

Ingeven scores

ALGEMEEN

Een wedstrijd wordt wonnen door als eerste drie games te winnen (best of 5 games). Indien de eerste drie games door dezelfde speler gewonnen worden, kan er geen vierde setstand ingegeven worden.

SCORES INGEVEN

Scores kunnen ingegeven worden onder 'Current match'. Kies de wedstrijd waarvoor je scores wil ingeven en klik op 'Submit'. Je kan ervoor kiezen om de scores in te geven of om aan te duiden of de wedstrijd op een forfaitscore dient te eindigen. Het geven van forfait zal in rekening worden gebracht in de rangschikking.

Indien jullie de wedstrijd gespeeld hebben, klik je op 'Submit scores'. Geef eerst de scores in van de twee/drie sets voor het duel tussen de eerste spelers. Via de ^-toets kan je bepalen voor welke speler je de score ingeeft. Indien de cijfers in het rood knipperen, kan je deze aanpassen. Je bevestigt de setstand door op de >-toets te klikken.

Vervolgens kan je de scores ook ingeven voor de tweede speler en het dubbelspel.

Indien je een foutieve score ingeeft, zal er een invalid score worden aangegeven en kan je deze niet toevoegen.

Je kan een score (ingegeven door de tegenpartij) weigeren door op 'Reject' te klikken.

KWALIFICATIES

Tijdens de kwalificaties worden alle wedstrijden uit je poule in één keer meegedeeld. Dit betekent dat je een aantal weken de tijd hebt om de wedstrijden de spelen. Zo heb je de keuze om bijvoorbeeld een wedstrijd per week te spelen, of alle wedstrijden op een dag.

Je geeft na het spelen van de wedstrijd de scores in onder 'Current match'.

Indien er voor de laatste maandagavond (23:59u) tijdens de laatste kwalificatieweek nog geen score ingegeven werd voor een van de wedstrijden, ontvang je een herinneringsmail.

Indien er na zaterdag 23:59u van de laatste kwalificatieweek geen score ingegeven werd voor een van de wedstrijden, zal er ad random een winnaar voor die wedstrijd bepaald worden.

FINALEWEKEN

Tijdens de finaleweken wordt er één wedstrijd per een of twee weken afgewerkt.

Je geeft na het spelen van de wedstrijd de scores in onder 'Current match' voor zaterdag 23:59u.

Indien er voor maandagavond 23:59u nog geen score ingegeven werd, ontvang je een herinneringsmail.

Indien er na zaterdag 23:59u geen score ingegeven werd, zal er ad random een winnaar voor die wedstrijd bepaald worden.

Ranking

Onmiddellijk na de ingave van de scores worden de rankings aangepast en kan je deze raadplegen onder het menu 'Ranking'. Je kan de scores ook mobiel ingeven onmiddellijk na de wedstrijd.

MOGELIJKE LOCATIES

Verschillende locaties kunnen gratis of aan korting geboekt worden met je Sportsticker/MOVE.

Opgelet: boek steeds een veldje voor één uur. Zo kan je met voldoende tijd je wedstrijd afwerken.

Een locatie reserveren kan je via volgende link: Reserveer

UAntwerpen - Campus Middelheim

Squashveldjes Basic Fit - Middelheimlaan 1, 2020 Antwerpen

  • Squashmateriaal te huur (€1,50/pp)
  • Maandag tot en met vrijdag: 08:00u - 18:00u (gratis)
  • Maandag tot en met vrijdag: 18:00u - 22:00u (€12/veld/uur)
  • Zaterdag en zondag: 09:00u - 15:30u (€12/veld/uur)

Andere/Eender


ORGANISATOR

Heeft u vragen, contacteer dan de organisator van dit event:

  • Sportdienst Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen
  • info@sportsticker.be
  • Sportsticker │+32 3 265 37 44 │+32 486 36 41 20
  • Middelheimlaan 1 - 2020 Antwerpen

Heeft u technische problemen, neem dan contact op met de support afdeling van sportaniser.com via de 'Contact' button bovenaan de site. 

Of rechtstreeks via support

Rules information

COMPETITIE FORMULE

SPORTDIENST ASSOCIATIE UNIVERSITEIT & HOGESCHOLEN ANTWERPEN

Algemeen

De wedstrijden kunnen gespeeld worden op verschillende locaties en verschillende tijdstippen.

Een partij wordt gespeeld om drie gewonnen games (best of five) van 11 punten. De speler die het eerst 11 punten scoort, wint de game, behalve als de stand 10-10 wordt bereikt. Dan wint de partij die vervolgens eerst op 2 punten voorsprong komt de game. Bij stand 20-20 wint de partij die het eerst het 21e punt scoort de game.

Voorgift

Indien er een van beide spelers een klassement heeft, wordt gebruik gemaakt van onderstaande handleiding om een voorgift in elke set te bepalen.

Indien er gebruik gemaakt wordt van deze voorgift, wordt eveneens gespeeld tot drie gewonnen games (best of five) van 11 punten.


Reglement

Squash wordt steeds met twee spelers gespeeld in een ruimte omgeven door vier muren. De spelers slaan de bal om de beurt tegen de voormuur, direct of indirect via de zijmuur. Dit betekent dat de bal eerst de zij- en/of achtermuur raken voordat hij de voormuur bereikt. Wanneer de bal terugkaatst, mag deze niet meer dan één keer botsen voordat de andere speler tegen de bal slaat. De speler mag de bal wel volleren - dit wil zeggen tegen de bal slaan zonder het te laten botsen. Tegen de muren van het speelveld zijn rode uitlijnen aangebracht: de bal mag de muren niet boven deze lijnen raken. Ook onder de 'tin' mag de muur niet geraakt worden.

De bal is uit wanneer hij een lijn raakt.

In elke squashrally wordt een punt gescoord, ongeacht of die gemaakt wordt door de serveerder of door de ontvanger. Als je als eerste elf punten scoort met twee punten verschil, win je de game. Diegene die als eerste drie games wint, wint ook de wedstrijd.

Opslag

De serveerder mag bij de eerste servicebeurt kiezen vanuit welk servicevak hij/zij serveert. Als hij/zij vervolgens de rally wint, moet hij vanuit het andere servicevak serveren. Van zodra de serveerder de rally verliest, mag de andere speler kiezen waar de servicebeurt te beginnen.

Bij de service moet de serveerder met één voet in het servicevak staan. Deze voet moet binnen de lijnen staan en mag ze niet raken. Tijdens de service moet de bal zo gespeeld worden dat deze rechtstreeks de voormuur raakt tussen de servicelijn (tussen de middelste rode lijn en de bovenste uitlijn). Vervolgens moet de bal in de helft van het speelveld van de tegenstander terecht komen, achter de rode dwarslijn. Er is geen tweede service mogelijk: indien de opslag buiten of niet correct is, gaat de beurt naar de andere speler.

De serveerder die de voorafgaande game wint, serveert als eerste in de volgende game.

Raken van de tegenstander met de bal

Een speler zal tijdens een rally de bal nooit slaan wanneer het gevaat bestaat dat hij/zij de tegenspeler kan raken met het racket of met de bal. In dit geval wordt het spel gestopt en de rally opnieuw gespeeld.

Als een speler de bal slaat en deze raakt de tegenstander, kleding of racket (voordat hij de voormuur bereikt), wordt het spel stopgezet:

  • Indien de bal correct zou zijn teruggespeeld en de voormuur zou hebben geraakt voordat hij een andere muur zou hebben geraakt, wint de speler die de bal sloeg de rally, indien deze zich niet omdraaide.
  • Indien de bal een andere muur dan de voormuur geraakt had, of geraakt zou hebben geraakt en deze correct zou zijn geweest, wordt de rally opnieuw gespeeld.
  • Indien de bal niet correct zou zijn geweest, verliest de speler die de bal sloeg de rally.

Ranking

Per gewonnen wedstrijd worden er drie punten toegekend.

Indien een speler forfait geeft, krijgt deze 0 punten. De winnaar ontvangt 3 punten.

De rangschikking gebeurt als volgt:

  • Aantal behaalde punten
  • Onderling duel (tussen de spelers die gelijk staan)
  • Doelsaldo (tussen de spelers die gelijk staan)
  • Doelsaldo (alle wedstrijden)
  • Aantal gescoorde punten
  • Aantal tegenpunten
  • Aantal gegeven forfaits
  • Loting

Organisator

Heeft u vragen, contacteer dan de organisator van dit event:

  • Sportdienst Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen
  • info@sportsticker.be
  • Sportsticker │+32 3 265 37 44 │+32 486 36 41 20
  • Middelheimlaan 1 - 2020 Antwerpen

Heeft u technische problemen, neem dan contact op met de support afdeling van sportaniser.com via de 'Contact' button bovenaan de site. 

Of rechtstreeks via support@sportaniser.com